След близо десетилетие на обсъждания, системата "Бонус-малус“, която засяга шофьорите в страната най-накрая ще заработи. Депутатите гласуваха на второ четене поправки в кодекса за застраховане, които проправят пътя за въвеждането й. Системата е проста. Много щети по колата, по-скъпа гражданска отговорност. По-малко щети по колата, по-евтина застраховка.
"Понастоящем са облагодетелствани повече от шофьорите, макар че това в никакъв случай не ощетява застрахователните компании, тъй като те винаги имат резерв и са гарантирани плащанията към клиентите, които следват да бъдат обезщетени", коментира застрахователният брокер Емилия Георгиева.
"Системата е много добра идея, стига и приложението ѝ да бъде такова — а именно, хората, които се стремят да не допускат ПТП, да плащат по-малко за своите застраховки. Системата се прилагаше и досега от застрахователите, но вече тя е задължителна и публична. Тя е изцяло на конкурентен принцип, защото застрахователите ще могат да променят своите параметри", посочи адвокатът Петър Бозов пред NOVA NEWS.
Адвокатът обясни, че, за да работи системата правилно, тя трябва да бъде базирана на броя на виновно допуснатите ПТП-та, а не на броя или размера на щетите.
Георгиева смята, че системата "Бонус-малус" е голям напредък, има смисъл и полза от нея.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.