Булевард "Левски" ще бъде пуснат в пълния му обем до дни, въпреки, че до официалното въвеждане на новото грандиозно пътно съоръжение в експлоатация ще има временна организация на движението. Това стана ясно на пресконференция в Община Варна, в която участваха зам.-кмета Христо Иванов, главният архитект Виктор Бузев и проектантският екип на булеварда, предаде репортер на
Varna24.bg.
За пореден път бе подчертано, че новото пътно съоръжение на две нива ще разтовари трафика в града и ще преодолее доста проблеми, натрупвани с години във Варна като честите наводнения при дъжд и много други.
Според арх. Виктор Бузев варненци трябва да привикнат с новите правила на движение на две нива, като се спазва толерантност между пешеходци, колоездачи и шофьори. Главният архитект каза още, че е обсъждан варианта в бъдеще булеварда да направи връзка с Аспарухов мост на Топлата вода под Максуда.
"Напрежение, стрес и неудобство ще има, докато се научим да спазваме правилата и маркировката", каза още Виктор Бузев.
Христо Иванов от своя страна заяви, че критиките, отправени от Камара на архитектите дни преди пускането на булеварда, са неоснователни и тенденциозни, а по всяка една точка от тях е имало до момента предоставена подробна информация от страна на Община Варна.
Днес в столицата Камара на архитектите на свое заседание постави следните проблеми, касаещи новия варненски булевард:
"Проблем 1: Раздут бюджет и излишни количества работа за сметка на данъкоплатеца. Преработката на обекта на две нива го оскъпи многократно със съмнителен ефект за трафика и лош ефект за градската среда."
"Проблем 2: Никаква мисъл за пешеходците! Градската магистрала е отживелица и разрязва града на отделни изолирани части. Високата скорост ще е източник на шум и опасност за движение. "
"Проблем 3: Лошо изпълнение. Чупки в кривите на движение и неестествена смяна на траекторията на автомобилите, което е опасно. Истинското кръгово е…кръгло! Не елипсовидно, ябълковидно или крушовидно."
"Проблем 4: Преоразмерени конструкции и преразход на материали, платени от бюджета. Щрихованите зони са извън платното и са бетонирани безсмислено."
"Проблем 5: Бетонирани "зелени острови“, платени от бюджета, които не могат да бъдат озеленени."
По този повод арх. Бузев обясни, че на заседанието на камарата е станало ясно, че информацията, която е предоставена на членовете й е била неточна и критиките са оттеглени.
По всеки един от тези проблеми беше дадено логично обяснение от страна на главния архитект, зам.-кметът и проектантите на булеварда.
Важна информация за новия бул. "Левски" може да получите от прикаченото видео!
Анонимен
на 30.04.2019 г.
Има много голям проблем с близостта на слизащите и качващите се от булеварда -това представлявя голяма предпоставка за ПТП.... Няма пасарелки на важни обекти и крастовища .Ще съдим общината без край за всяка жертва и проявена некадърност при одобрение на проекта копи паст от 80те години...
Анонимен
на 23.04.2019 г.
с тази магистрала развалиха града. можеше да е с по 2 ленти всяка посока без да се копае, да остане на нивото на другите булеварди и с по функционални кръгови. така имам чувството, че града е разцепен на две.
Анонимен
на 23.04.2019 г.
Поредното откриване на недовършен обект.Следват довършителни работи,ремонти заради пропуснати комуникации и така до безкрай.
Анонимен
на 22.04.2019 г.
Не е ясно защо затвориха ул.Топола към бул.Сливница, при положение, че затрудниха придвижването в кв.Кунфуто а обходните маршрути за влизане в квартала са с много лоша настилка и доста по-обиколни! Би било удобно еднопосочното влизане от старото място на вход и изход от бул.Сливница към ул.Топола!
Анонимен
на 22.04.2019 г.
Тоя дрънка глупости на килограм.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.