Той отчита, че към края на 2014 г. портът е обработил около 10 млн. т товари, преминали през двата терминала Варна Изток и Варна Запад. Традиционно, около 70% от товарите са за износ.
Положителен факт е увеличаването на обема (с 46 000 т) и дела (с 2%) на контейнерите. Общо през миналата година обемът на обработените контейнери надхвърля 132 600 TEU (мерна единица, отговаряща на 20-футов контейнер - twenty-foot equivalent unit - бел. ред.).
Средно около 65% от товарооборота остава в насипно състояние. Специално на Варна Изток около 90% от товарите са насипни, на Варна Запад - 55%, където има и над 1 млн. т течни товари. Обработени са и над 700 000 т генерални товари, включително тръби с голям диаметър.
От началото на 2015 г. досега са обработени над 2,1 млн. т товари, или с близо 26% повече в сравнение със същия период на 2014 г.
Петър Сеферов допълва, че по проекта за новия интермодален терминал във Варна ДППИ е сключило договор с избраната по конкурс фирма, която ще проектира терминала.
"Надявам се, че в скоро време ще се изяснят сроковете и процедурите. Основната идея е първо той да бъде изграден в района южно от фабрика "Христо Ботев", след което претоварната дейност от Варна Изток ще се премести там и едва тогава ще се направи необходимата трансформация на стария терминал", обяснява той.
"Засега в България няма модерен пристанищен терминал, специализиран за износ на зърно. Това трябва да стане с проектирането и изграждането на новия ИМТ", пояснява шефът на пристанището.
Досега за новия сезон са записани 33 посещения на круизни кораби със 7500-8000 пътници, при 36 кораба през миналата година - тогава пасажерите са били три пъти повече. Очакванията са посещенията на круизни кораби да намаляват, защото целият Черноморски басейн се определя като рисков, прогнозира Сеферов.

ЗАРЕЖДАНЕ...
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.