Иван Портних, който обаче не се ангажира с конкретна цифра за допълнителните разходи.
"Проектът претърпя изменения в хода на изграждането, защото се видяха по-добри комуникационни решения", обясни оскъпяването Портних. По думите му булевардът трябва да бъде окончателно готов до края на месец април. Вече напълно е приключило поставянето на пилотните конструкции и преместването на подземните комуникации.
Ударният темп на обновяване на града ще бъде гарантиран от рекордния бюджет в размер на близо половин милиард лева, добави Портних и увери, че Варна се намира в изключително добро състояние.
"През 2013 г., когато встъпих в длъжност, бюджетът беше около 200 млн. лв., а сега е два пъти и половина по-голям. Това се дължи на увеличението на местните приходи и на средствата по европейски програми, както и на сериозна подкрепа от страна на правителството.
Много се спекулира по темата със заемите. През 2013 г. дълговете бяха в размер на 68 млн. лв. Може ли някой да посочи какво е останало от тези пари? В момента всеки дълг е с конкретно предназначение и се знае за кой обект отива. Тогава размерът на заемите е бил 37 % от макрорамката на бюджета, а сега е под 19 %".
В най-скоро време ще бъде обявен международен архитектурен конкурс за т. нар. Дупка.
"Амбицията ни е да съхраним останките от античния Одесос. Не се нагърбвам с решение какво точно трябва да се направи там, специалистите ще дадат различни варианти и на база на предложенията ще изберем най-доброто, както се случи с проекта за нова библиотека. За нея вече има издадено разрешение за строеж и предстои обявяването на процедура за изпълнител".
Портних е убеден, че Варна ще е сред градовете домакини, ако бъде одобрена балканската кандидатура за Световното първенство по футбол през 2030 г. Той припомни, че в тазгодишния бюджет са заложени средства за изграждането на три спортни комплекса и за ремонти на площадките в училищните дворове.
Строителството на варненския булевард "Васил Левски" ще надхвърли първоначално заложения бюджет от 113 млн. лв. Това заяви в предаването "Зала Пленарна" по Дарик кметът на морската столица 
ЗАРЕЖДАНЕ...
Анонимен
на 07.02.2019 г.
Цяла варна трябва да пита кмета как се разходват парите за булеварда и кой контролира. От няколко дена наблюдавам асфалтирането - около асфалтополагащата машина има 15 работника с зелени жилетки 3-ма работят, 10-ма подпират лопатите и 2-ма с ръцете в джоба или с телефона на ухото. Всеки сам да си направи изводите
Анонимен
на 07.02.2019 г.
Ей няма край апашлъка...
Анонимен
на 07.02.2019 г.
април месец, но неясно коя година. най вероятно 2021. започнахме от 83млн ако не греша, минаваме 113 и не се знае доколко ще стигнем. полза от този пролсовут булевард, практически нулева, почва от нищото и завършва теоретично пак в нищото. единствено полза за съответните наши хора, оборота, кеша. мръсотия по време на строежа, пълна и безобразна. работа на парче без ясна идея откъде накъде вървим. само като си помисля колко други по важни улици и тротоари можеха да се ремонтират и възстановят с тези пари. безгранично!
Анонимен
на 07.02.2019 г.
защо ли не се учудвам. по скоро ме безпокои това, че мълчим и търпим.
Анонимен
на 07.02.2019 г.
Стадиона се строи само и единствено с пари от продажбата на общински терени. Частниците трябва да бъдат съдени и изхвърлени от сделката, както и съучастниците им в общината. Там кражбата е по-голяма и от тази с булеварда.
Анонимен
на 07.02.2019 г.
Борисов ще открие ли до края на април или е зает и ще отложим за деня на Варна или есента? Руснакът го тресе голямо шубе и вече се вижда пътник...
Анонимен
на 07.02.2019 г.
Кмете, обясни моля те, ако бъдем кандидат домакини и се довърши стадиона с държавна пара, и след като до момента се строи с общинска, чия собственост ще бъде стадиона?
Анонимен
на 07.02.2019 г.
О каква изненада !!! Колко неочаквано.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.